Dunia Istimewa
Blog ini dihasilkan adalah untuk tujuan perkongsian ilmu dan pengalaman dalam mendidik kanak-kanak istimewa...   
Wednesday, February 24, 2010
Dunia Istimewa...
Hadirnya insan istimewa di muka bumi ini adalah rezeki buat insan-insan terpilih....siapakah yang terpilih itu? Mereka adalah guru-guru yang telah taat setia untuk memikul amanah dan tanggungjawab dalam mendidik anak-anak istimewa...justeru blog ini dihasilkan agar dapat membantu guru-guru pendidikan khas dalam mencari idea dan berkongsi pengalaman dalam mendidik anak-anak istimewa...

Labels:

posted by CeqGu @ 4:48 AM  
4 Comments:
  • At April 28, 2010 at 5:16 AM, Blogger Agoes said…

    Salamualaikum , semoga limpahan kasih dari yang Maha Pengasih kepada hamba-hamba pilihan.
    Salah satu peranan penting wanita adalah fungsi medidik, dimana generasi sekarang dan yang akan datang boleh jadi ditentukan dari peranan wanita dalam hal mendidik. Dalam satu riwayat ada seorang wanita datang ke Rosul menyampaikan kegundahannya, bahwa laki-laki bisa berperang ke medan pertempuran dan memperoleh ganjaran yang besar, belum kalau meninggal maka akan menjadi"shahid" sementara wanita hanya dirumah. Atas kegalauan wanita ini Rusulullah menjawab, Wanita yang tidak ikut berperang di medan perang mempunyai tugas yang sangat penting yang nilainya tidak kalah dengan laki-laki yang pergi ke medan perang, yaitu bertugas mendidik anak-anak, membekali mereka dengan aqidah yang kuat, mengajarkan kebajikan, akhlak mulia, menyiapkan generasi-generasi yang tangguh yang siap memikul amanah yang lebih besar . Ini merupakan tanggung jawab yang berat insya Alloh nilai sama dengan berjuang di medan perang. Mendengar penjelasan Rosul ini wanita ini tersenyum, sebagaui tanda kegalauhannya sudah hilang. Semoga kisah ini dapat menjadi ibrah/pelajaran bagi kita semua khususnya para wanita yang berprofesi sebagai pendidik/guru. Ciptakan generasi tangguh/kuat baik didalam rumah maupun diluar rumah sehingga kelak generasi muda islam kita mampu membawa tugas berat yaitu melanjutkan risalah Rosul menegakkan Dinullah di muka bumi. Jangan sampai kita meninggalkan generasi lemah yang tidak mampu berbuat apa-apa terhadap kejayaan Islam. Selamat berjuang....Aku tunggu tulisannya lagi.

     
  • At August 1, 2010 at 3:04 AM, Blogger insan kerdil said…

    ..istimewanya anak2 ini bukan kerana kehadirannya sebagai ujian buat mereka yang mengenali..menyayangi...tetapi keistimewaan anak2 ini InsyaAllah menjadi asbab bagi mereka yang mengenali...menyayangi...berada di kalangan Mereka2 yang Dirahmati olehNya di akhirat kelak...Wallahu'alam...

     
  • At January 26, 2013 at 3:04 PM, Blogger akumann2803 said…

    Perlukan kesabaran...

     
  • At February 8, 2013 at 1:39 PM, Anonymous Anonymous said…

    Teruskan perjuangan cikgu mendidik anak bangsa tak kira siapa masing-masing perlukan kasih sayang dan didikan yang sama nilainya insya Allah..

     

Post a Comment

<< Home
 
About Me

Name: CeqGu
Home: Shah Alam, Malaysia
About Me: Malaysian, boleh panggil anis, kak anis, cikgu atau si manis hahaha......yg last tu merapu jer.
See my complete profile
Previous Post
Archives
Shoutbox

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.

Links
Powered by

Blogger Templates

BLOGGER